zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
16. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých, s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
17. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť chybný tovar za iný bezchybný tovar s rovnakými alebo
lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
18. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich
spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru;
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
19. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie
kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
20. Ustanovenia článku. 7 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa.
6. Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (emailom na info@decorpress.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci - spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
8. Ochrana osobných údajov
Odoslaním objednávky dáva kupujúci svoj súhlas so spracovaním údajov podľa zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení a to až do doby písomného vyjadrenia Kupujúceho o nesúhlasu s týmto spracovaním zaslaným na adresu Decorpress s.r.o., Svätopluková 1140/24, 07501 Trebišov.
Predávajúci sa zaväzuje, že neposkytne žiadne osobné údaje kupujúceho a ani ďalšie informácie o kupujúcom tretej strane. Výnimkou sú osobné údaje kupujúceho nutné na doručenie tovaru poskytnuté prepravcovi.
9. Orgán dozoru
Inšpektorát SOI pre Košický kraj Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1 Odbor výkonu dozoru tel. č.: 055/6220 781 fax č.: 055/ 6224 547
Platné od 18.10.2019
Príloha č. 1 Obchodných a reklamačných podmienok
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Spoločnosti Decorpress s.r.o., so sídlom: Svätopluková 1140/24, 075 01 Trebičov, IČO: 50220144,
týmto oznamujem / oznamujeme*, že odstupujem / odstupujeme* od zmluvy na tento tovar / od zmluvy o poskytnutí tejto služby*:
....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
Dátum objednania / dátum prijatia* : ......................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa / spotrebiteľov*: ........................................................................................
Adresa spotrebiteľa / spotrebiteľov*: .........................................................................................................
Podpis spotrebiteľa / spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):
............................................................
Dátum: ...............................................
* Nehodiace sa prečiarknite.
Príloha č. 2 Obchodných a reklamačných podmienok
Reklamačný formulár
Dátum: Dátum prijatia reklamácie:
Reklamáciu prijal:
adresa odberateľa: meno: ...........................................................
adresa: .........................................................
telefón:.......................................................
kontaktná osoba:...........................................
adresa dodávateľa : Decorpress s.r.o
Svätopluková 24
075 01 Trebišov
názov tovaru: ...............................................................
zakúpený dňa: ...............................................................
číslo faktúry: ...............................................................
popis chyby: ............................................................................................................................................................................................................................................................................................
chyba sa prejavuje: trvalo po určitej dobe náhodne
návrh na vybavenie reklamácie: ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
V prípade vrátenia peňazí poslať peniaze na číslo účtu: ................................................../............
reklamačný list vyhotovil: pečiatka a podpis:
spôsob vybavenia reklamácie: .............................................................................................................
.....................................................................................................................................................
dátum vybavenia reklamácie: ................. vybavenú reklamáciu prevzal: ............................